Osoby, które posiadają własną stronę internetową chcą czasami sprawdzić jak przebiegała praca specjalisty, który zajmował się pozycjonowaniem ich strony. Inni zaś chcą sprawdzić, czy muszą bardziej zainwestować w marketing – w takim przypadku bieżąca ocena strony jest najlepszym rozwiązaniem.
W poniższym artykule przedstawiamy kilka sposobów, które umożliwiają sprawdzenie pozycjonowania strony, także pod kątem SEO. Niektóre narzędzia, które umożliwiają sprawdzenia pozycjonowania strony należą do płatnych, ale jest też sporo tych darmowych. Poniżej lista najpopularniejszych narzędzi, z których można wybrać odpowiedni dla swoich potrzeb.
Search Console
Search Console to narzędzie od google, które umożliwia monitorowani stanu strony internetowej. Dzięki temu narzędziu w łatwy sposób uzyskasz informacje dotyczące widzialności serwisu, a także o stanie indeksacji czy linkach, które wskazują na domenę.
Google Analytics
Chcąc dokładnie sprawdzić pozycjonowanie strony powinniśmy koniecznie skorzystać z Google Analytics. Narzędzie to posiada sporo rzeczy przydatnych podczas pozycjonowania. Dzięki niemu sprawdzisz jak zmieniał się ruch na prowadzonej przez Ciebie stronie.
Niemniej jednak nie jest to najważniejszym celem pozycjonowania. Za pomocą tego programu można ściągnąć ruch na stronę na poszczególne frazy i podstrony.