Wpisując dowolną frazę bądź zapytanie w wyszukiwarkę Google, z pewnością otrzymamy mnóstwo odpowiedzi odsyłających do konkretnych stron internetowych. Z kolei co odpowiada za kolejność wyświetlania stron z odpowiedziami na dane zapytanie? Wpływ na to ma szereg aspektów, które razem wchodzą w skład pozycjonowania. Jednak jak ważna w tym wszystkim jest ilość słów, z której składa się artykuł? Czy im dłuższy artykuł zamieścimy, tym pozycjonowanie artykułu będzie skuteczniejsze? Sprawdźmy to!

[h2]1.Ogólnie przyjęte normy w pozycjonowaniu[/h2]
Pozycjonowanie strony internetowej charakteryzuje się tym, że o pozycji w wyszukiwarce decyduje sama platforma Google. A dokładniej mowa tutaj o algorytmach Google,

które cały czas ulegają zmianie. Twórcy wyszukiwarki Google wprowadzają częste zmiany, aby wyniki wyszukiwania były jak najbardziej dopasowane do zapytania użytkowników. Jednak pomimo często zmieniających się zasad oraz samego algorytmu, pewne normy od lat pozostają niezmienne.

Do jednych z nich zalicza się minimalną długość artykułu oraz jego cel. Każdy twórca internetowy powinien pamiętać, że Google lubi artykuły napisane zarówno pod czytelnika, jak i pod algorytm. Stąd też artykuł powinien być napisany w odpowiednim stylu, przede wszystkim prostym oraz zrozumiałym. Z kolei nie powinien od być krótszy, aniżeli 300 słów, co sugeruje wiele wtyczek ułatwiających pozycjonowanie, jak chociażby Yoast SEO.

[h2]2.Optymalna długość artykułu[/h2]
Od strony teoretycznej wiemy już sporo o pisaniu artykułów w kontekście pozycjonowania strony. Jednak jak wygląda to w praktyce? Czy Google woli bardziej krótsze artykuły czy dłuższe? A może nie ma to jakiegokolwiek znaczenia?

Szczerze optymalna długość artykułu jest tak naprawdę różna, przede wszystkim w zależności od pozycjonowanego słowa bądź frazy kluczowej, a także od konkurencji. Jeśli pozycjonowanie artykułu ma dotyczyć dosyć obleganej frazy kluczowej, to należy sprawdzić po prostu kilka wyników z pierwszych stron wyszukiwarki pod daną frazę, a następnie spróbować dostosować się do konkurencji. Oznacza to, że czasami wystarczy artykuł o długości 300 słów, a czasami będzie trzeba konkretnie wyczerpać temat i napisać aż 3000 słów.

Jak widać pozycjonowanie artykułu, jak i samej strony internetowej jest dosyć złożonym tematem. Należy jednak podsumować, że ilość słów ma znaczenie na pozycjonowanie artykułu w Google, jednak nie jest to determinujący czynnik. Równie ważne są takie aspekty jak staż domeny, ogólne wskaźniki PA oraz DA domeny czy też ilość backlinków do pozycjonowanej strony.